Oriëntatie & analyse
Het doel van de oriëntatie en analyse is om tot de juiste productstrategie en een plan van aanpak te komen. Door eerst de opdrachtomschrijving en probleemstelling te formuleren kunnen verschillende analyses concreet en efficiënt worden uitgevoerd.
Onderzoek
Naast bijvoorbeeld een bedrijfs-, doelgroep- en functieanalyse wordt ook een markt- en haalbaarheidsonderzoek gedaan om uiteindelijk tot een product te komen met het juiste onderscheidende vermogen.
Eisen, wensen en plan van aanpak
Om dit te bereiken wordt gekeken naar productietechnieken, materiaalgebruik, duurzaamheid, concurrentiepositie en distributiemogelijkheden. Door het in kaart brengen van de eisen en wensen wordt de analysefase afgerond en kan met behulp van de eerder bepaalde product strategie een plan van aanpak worden opgesteld.
Volgende fase
Het plan van aanpak is het uitgangspunt van waaruit de volgende stap gezet kan worden naar het productontwerp / de productontwikkeling.
Oriëntatie & analyse
Marktonderzoek
Haalbaarheidsonderzoek
Programma van eisen
Product strategie
Plan van aanpak
Productontwerp & -ontwikkeling
Ideegeneratie
Productontwerp / vormgeving
Productietechniek bepalen
Product engineering
Procesbewaking
Prototyping & testen
3D prints
Mock-ups & (zicht)modellen
Keurmerken, normen en richtlijnen
Testen en certificering
Productie
Matrijzen & mallen
Productiegereedschappen
Automatisering
Productiebegeleiding
Toeleverancier
Productpresentatie
Fotorealistische visualisaties
3D animaties
Rendering
Presentatiemeubel
Architectonische vormgeving
Interieurontwerp
Beursstand
Showroom
Copyright © 2025 Balini Productinnovatie - All rights reserved - Privacy statement - Cookieverklaring